.... as a Gejsha

Celý život robili šťastnými mužov a ženy... Kultivované a vychované tak, aby svojou spoločnosťou privádzali do šialenstva nejedného muža. Spoločníčky. Ich úlohou bolo zabávať a robiť spoločnosť, ľuďom ktorí si ich vyžiadali. Boli vždy krásne a bezchybné. Pohľadom dokázali omámiť každého... Ženami nenávidené, mužmi milované - gejše.

Sú tak krásne a čarovné. Milujem gejše. Celý život robili spoločnosť a zábavu iným ľuďom no ony samé nikdy neboli šťastné (málo kedy). Keď si dali bielu "masku" a krásny zložitý navoskovaný účes - boli len telá, roboty určené na jedno - nepozerať na seba, pozerať na iných. Predané, vyhnané, nechcené odcudzené. Umenie nebolo vyzerať ako gejša, umenie bolo správať sa ako gejša. Predstavujú pre mňa niečo krásne, záhadné, očarujúce. Ladnosť ich pohybom do jedného kroku nacvičená, hĺbka ich slov (dobre niektoré boli sprosté), ktoré boli niekoľkokrát dôkladne premyslené. Nemohli si dovoliť spraviť jedinú chybu, ukázať city, ukázať seba. Niekedy mám pocit, že ľudia sú "moderné gejše". (autor. pozn.: oficiálne zavádzam tento pojem) Neraz sa cítime príšerne a nakoniec sa aj tak tvárime ako keby nám bolo krásne a super. Spoločnosť si to vyžaduje. Na otázku ako sa máš ľudia nechcú počuť tvoje trápenie a problémy, nie, nechcú ti pomôcť. 


Už len z princípu som si nedovolila dať si červený rúž.







A takto zabávajú v dnešnej dobe moderné gejše. Som rada, že sme ukázali aj nemeckým občiankam ako nám dokáže byť dobre. To, že sa potom zbalili a odišli - ich problém. Ako keby teraz cestou do Mníchova (všetkým, ktorým som povedala, že sú z Berlína sa ospravedlňujem, klamala som nevedome) nemohli spať.


5 coments:

  1. Vyzeráš super :) Pripájam sa k followers :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gejšie vážne uznávam. Dávnejšie som videla film s rovnomenným názvom, je to téma hodná zamyslenia :)

    a k fotkám, sekne ti to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pristane ti to veľmi - veľmi :)

    OdpovedaťOdstrániť

 

ARCHIVE

Používa službu Blogger.

TRANSLATE

FOLLOW BY EMAIL

KONTAKT

fkovalcikova@gmail.com