"Jste to čo jíte"


Určite poznáte tú reláciu. Veľmi objemný človek sa prihlási do telky, len aby na neho kričala cudzia žena a vravela mu čo má jesť a chodila ho kontrolovať. Hold, niekto si nevie dať rady. Môj názor? Ak niekto chce pre svoje telo niečo spraviť, formou úpravy stravy, spraví to aj bez toho aby na neho niekto tlačil (dozor je prijateľný, ale o5 v medziach), pretože to chce on sám. V každom prípade si myslím, že takmer 90 % ľudí z "relácie" končí tak ako začala. 

Každému chutí niečo iné. Dobre navariť je podľa mňa veľmi podstatné a je úžasné keď vie variť chlap (chlapi všeobecne vedia variť, len sa o to nezaujímajú vo veľkom alebo sú príliš leniví). Odhliadnuc od toho, že som v tomto prípade trošku ako chlap, zvykla som si variť jedlá, ktoré sú príliš rýchle a jednoduché a zvládam ich s prehľadom. Najradšej mám chute naturálne, preto takmer nič "z mojej kuchyne" nie je dostatočne ochutené. Nikdy som nemala nejako veľmi rada ostré či palive jedlá, teraz tomu prichádzam na chuť.  Moje presvedčenie, že mi to začína chutiť, najviac utvrdzuje nachos. Pomaly ale isto sa zbavujem návyku jesť vyprážané jedlá a celkovo preslávený trojobal.

Človek by si mal dávať pozor na to, čo je a či to je naozaj to správne jedlo. Všetci máme rôzne chute a svetový jedálniček je preplnený kadečím, máme možnosť výberu. Vyberajme si zdravé jedlá, jedlá, ktoré nášmu telu prospejú a niečo mu aj dajú (tuky a nadbytočné cukry nerátam). 

Celé toto bolo na podporu, že sa chystám variť obed a ešte stále neviem čo to bude. Momentálne mám obmedzenú škálu potravín a musím sa zamerať aj na iné druhy ako len cestoviny, tak držte palce nech niečo poriadne a chutné vymyslím. Takže ach sa chystáte jesť alebo práve niečo jete, dobrú chuť. 



Zbožňujem tofu. Nejem ho príliš často, ale keď si ho dám, tak si ho poriadne vychutnám + takmer všade by som si dávala biely jogurt - celkovú chuť jedla to neutralizuje a zjemní. 



2 coments:

  1. aj ja musim ísť niečo navariť...ale zatiaľ žiadny nápad..:/ a malo by tam byť aj mäso, aby mi to aj oco s bratom jedli....:D

    OdpovedaťOdstrániť

 

ARCHIVE

Používa službu Blogger.

TRANSLATE

FOLLOW BY EMAIL

KONTAKT

fkovalcikova@gmail.com