E..... WHAT? Etiquette!

Mám toho na srdci toľko, čo by som chcela napísať. Všetko a zároveň nič. Kiežby som dokázala prepojiť svoju hlavu so svojím bookom a tak mať všetko aj hneď zapísané. Nestalo sa tak zatiaľ a preto si musím vystačiť so svojími rukami a klávesnicou. Len vybrať vhodné myšlienky a slová.

Chcem sa prihovoriť všetkým ľuďom z rôznych krajín, rôznych národností či farby pleti. 

Vážení občania republík, kráľovstiev a podobných usadlostí, stále máte pocit, že ste na nič nezabudli? Prihováram sa Vám plnoletý občania, ktorí máte zariadený vlastný život a na krku nie len svoj ľudský život. Nezabudli ste teda na niečo?  Naozaj na nič? A čo tak si vychovať deti?! Veľmi dobre si uvedomujem, že sú deti dnešnej doby drzé, hrubé bez štipky slušnosti. Čím to asi je... Ehm. Dovoľte mi, nech Vám predstavím aspekty ako sú internet, bulvárne plátky, bulshity v televízii ako realityshow či neslušné pesničky. To, že nemáte čas na svoje deti pretože sa idete zodrať v práci, venujete sa milencom a milenkám alebo sa Vám práve rozvarili párky na sporáku je pochopiteľné. Nemáte to ľahké, ale to nikto. Je to však ozaj dôvod na to, aby populácia "násťročných" nedokázala zo seba vytriasť jednu usporiadanú nevulgárnu vetu so zmyslom? 

Fajn, nadáva každý, kto nie tak ten začne. Vulgarizmy sú prostriedkom, ako si človek niekedy ventiluje hnev, ktorý má v sebe. Nie som svätá, tiež si občas zanadávam (opakujem - kto nie), hlavne kvôli nášmu super školskému systému alebo vľúdnym ľuďom v spoločnosti. Samej sa mi to nepáči a nemám to rada, ale viem veľmi dobre kedy si to môžem dovoliť a kedy nie. Prečo to niekto nevie? Žijem v inom svete? 

To, že chalan nepodrží dvere babe, nedá jej prednosť či iné "malichernosti" už dnes zanikajú je skutočnosť a zvykám si na ňu. Vždy príjemne prekvapí keď sa nájde nejaký pánko, ktorý ovláda aspoň základné pojmy a nedokáže len civieť na dievčenský výstrih. (Mne tam nikto nepozerá, nemá čo vidieť.) Dnes už nie je v móde správať sa hrubo, veľa fajčiť a piť. "In" je ten, kto si vie zachovať dekórum, vie čo je to etiketa a hlavne pôsobí príjemné. Pravda ako nikdy - zlí chlapci sú naj. Ale aj "bad boy" sa môže vedieť chovať. Len chudák vie vynadať dievčaťu či ho udrieť. Pozdravujem všetkých kreténov, ktorí si myslia, že si to tie "špiny ženy" zaslúžia. 

Rodičia! Mám pocit, že ešte aj anime rozprávky Vaše neplnoleté "prdelky" naučia viac ako: Farmár hľadá dvojnohú kravu na statok alebo ďalšia super show "Gazdovstvo" (nepoužívam oficiálne názvy, domyslite si čo to je). Čo tak niekedy vziať deti aj inde než len do McDonaldu a ukázať im načo sa používa vidlička, nôž  a ako by sa mal správne nakláňať tanier s polievkou (od seba nie k sebe). Príjemná pastva na oči keď sa prizeráme ako si "teens" a trošku starší dokážu uťahovať zo starých osôb, z ľudí s iným vierovyznaním či jednoducho s ľudí čo žijú okolo. Frajerina, zábava. Trikrát hurá a facka. 

Naozaj sa len ja cítim príjemnejšie v spoločnosti ľudí, z ktorých vyžaruje intelekt a ktorí aj po otvorení úst dokážu ohromiť nie len tým ako vyzerajú ale aj  ako sa správajú? Som sama kto si myslí, že úcta k starším, o dosť starším ľuďom, by sa mala dodržiavať (takmer za každých okolností)? 

Ak to nemáte v sebe, nedokázali ste to odpozorovať od tých správnych ľudí alebo sa Vám nechce kúpiť knihu, kde sú všetky aj nepotrebné zásady vysvetlené, pozrite si aspoň nejaký "dokument". Z vlastnej skúsenosti Vám odporúčam časti takýchto "skečov" s názvom Etiketa . Tieto nahrávky sú určite staršie ako ja a možno aj niektorý z Vás, ale nie sú na škodu. Je samozrejme, že sa takto nebudete chovať každý deň (predsa len facebook je facebook), ale zíde sa to. 80 % mladých ľudí nemá potrebné vystupovanie a možno nie len preto, že ich inteligenčný kvocient nedosahuje príliš veľké číslo, ale aj kvôli tomu, že sa k tomu nemali ako dostať. Nezabúdajte či už doma vychovávate dievča, chlapca alebo lietadlo, je potrebné venovať sa aj jeho správaniu. Je to Vaša vizitka a nikdy neviete kedy Vám to môže uškodiť. Do budúcna?

Netvrdím, že je potrebné chodiť v kravate, košeli a čiernych ponožkách. Netvrdím ani to, že sa máme správať ako nafúknutí tučniaci ALE: Skôr než otvoríte ústa a poviete fatálnu hlúposť, ktorá Vás znemožní premýšľajte či je vhodné to čo chcete povedať. Dvakrát meraj a raz rež = dvakrát rozmýšľaj a raz povedz. Presne v tejto postupnosti, nie naopak. 

Ďakujem za pozornosť, príjemný zvyšok dňa, môj výlev končí. 


13 coments:

  1. amen svatá pravda suhlasim.
    Dnešná mládež je drzá a nevychovaná nevie sa správať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. takáto šťanda ide moralizovať, poučovať iných ako sa majú správať a vychovávať deti? wake up..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moralizovať si môže každý koľko chce a o čom chce, poučať nikoho nepoúčam, len píšem svoj subjektívny názor. Nikoho som nechcela uraziť či sa niekoho dotknúť.

      Odstrániť
    2. ženu nazvať "šťandou". toe úroveň.

      Odstrániť
  3. hej:) šťanda? myslím že Boba povedala konečene pravdu! každý sa uráža za pravdu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. skvelý článok..presne to cítim rovnako..vždy ma poteší, keď sa nájde ešte chalan, čo ma pustí ako prvú do dverí..len škoda, že ich už je tak málo..môjmu priateľovi som to už dávno odpustila..ani za tých 5 rokov sa to nedokázal naučiť :D:D čo už..aj tak ho mám rada..a je mi zle z toho ako vidím tých mladých, čo sa každé ráno predbiehajú do autobusu..och..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som to toho svojho naučila po 4 a pol roku :) stačí to len tomu človeku milo ale zároveň jasne povedať, čo to pre teba znamená. Nikdy netreba odpúšťať ani sa s tým zmieriť či vyrovnať. Každý chlap na svete je toho schopný - hlavne ten, ktorý ťa skutočne miluje :)

      Odstrániť
  5. výborne napísané. cítim aj vidím to rovnako. contragrats :3

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ako keby si mi čítala z duše!Super napísané a iné ako pravdivé to byť ani nemôže :)
    a venované anonymu: wake up;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. vždy sa skoro zamilujem do chalana ak mi chytí dvere, pustí ma prvú a pod. :D :D a to len kvôli tým hulvátikom ktorí to nerobia.
    ale keď som nahnevaná a vidím že ide skupinka chalanov v škole prejsť cez dvere oproti mne, tak sa im tam proste naseriem a odstrčím ich. nebudem tam pri tých dverách čakať a postávať kým sa im uráči sa tade prefláknuť. proste ma to niekedy tak hnevá že si svoje právo prejsť dverami prvá musím vydobiť :P

    OdpovedaťOdstrániť
  8. výborný článok...ja keď ráno cestujem do práce, väčšinou so mnou idú aj stredoškoláci...ten ich slovník fakt nemá chybu...a napríklad starším tetám sa postavím akurát tak ja, ak nie je voľné miesto...normálne sa tvária, že tam nikto nie je...vysmievajú sa zo všetkého, čo podľa nich nie je práve cool...na zastávke kým autobus príde fajčia, alebo asi z nudy rozprávajú v štýle 5 slov a z toho 4 vulgarizmy...ja si nepripadám až taká stará (mám 25), ale to čo vidím okolo seba...to je des niekedy...a telku radšej vôbec nepozerám...ale zasa musím povedať, že sú aj výnimky, niektorí sa vedia zachovať naozaj pekne...a vedia aj čo je ľudské a slušné správanie

    OdpovedaťOdstrániť

 

ARCHIVE

Používa službu Blogger.

TRANSLATE

FOLLOW BY EMAIL

KONTAKT

fkovalcikova@gmail.com