Sometimes its all u need to wear

Fotky. Čo znamená pre Vás táto kôpka pixelov? 

Kedysi to bola vzácnosť. Roky dozadu boli fotky drahá záležitosť, ktorú si ľudia dovolili len pri jedinečných príležitostiach o nejakej kvalite či technickej dokonalosti sa nedalo ani hovoriť, ale mali váhu. Ešte ja si pamätám z detstva fotoaparáty na film. Žiadnych 200 záberov a vyberiete si 10 najlepších. Čo ste odfotili to aj máte. Ak otvoríte fotoaparát skôr ako bude film v bezpečí bum! Predstavte si to ako sa z vášho foťáku dymí a celý film išiel do čerta. Slnko nie, tmavá komora áno. Ten pocit, keď mi ako malej bilo srdiečko pri prvom prezeraní fotiek hneď za dverami fotoslužby. Len ich nezapackaj malá Bobinka, prídeš domov šup šup ich uložíš do fotoalbumu. Každá fotka bola vzácna, či rozmazaná, prepálená alebo aj tá, kde nám bolo vidieť iba nohy. Ale po rokoch keď chytíte danú fotku opäť do rúk vám aj tie "iba nohy" dajú zmysel a znova sa prenesiete v čase tam kde vznikla fotka. Na Fotografií sa zastaví čas, fotografia nikdy nezostarne.

Dnes sa stalo vyvolávanie fotiek rovnakou raritou ako na začiatku fotoaparátovej éry kedy sa blesk ku fotoaparátu musel držať v ruke a vysoko nad ním (nezabúdajme na hlavu pod čiernou plachtou, ďakujem za vzdelávacie filmy). "We have the technology". Milióny virtuálnych fotiek na celom svete. Je tak vzácne krásne držať v ruke ozajstnú fotku. Milujem vytlačené fotografie. Hmotná podoba im dodáva ešte väčšiu silu duše.

Som iba lajik. Človek, ktorý hľadá vo fotkách to čo tam iný vidia len ťažko. Dobrá fotka musí mať dušu. Musí vo Vás vyvolať pocity a pri jej prezeraní musíte niečo cítiť. Ak nie, nie je to fotografia. Je to len obyčajný obrázok. Fotografia zachytáva moment. TEN moment. Moment prežitia, moment danej chvíle. 

Nádherné fotografie zachytávajúce utrpenie ľudí, (ne)zdraví životný štýl, šťastie, lásku, radosť, prírodné javy, neopakovateľné chvíle. Všetko je to o vystihnutí toho správneho momentu. Krása rozmanitosti.... Čo sa jednému zdá nechutné, pre iného je neopísateľne krásne. Čo sa jednému zdá obyčajné, pre iného celý svet. Nikdy nemôžete vedieť, čo v pozorovateľovi fotografia vyvolá. Zachytiť danú emóciu, vyvolať pocity.

Obačajné zachytenie obyčajného človeka v obyčajnom prostredí s obyčajnou atmosférou nazývam plytkosťou. Vec názoru, vec pohľadu na danú fotku. Dobrá fotografia prinúti človeka zapozerať sa, zamyslieť sa, to ostatné stačí "lajknuť". 





Fotografie by Martin Krystynek







backstage photos







Po rýchlej príprave nastal čas - skúška a úprava svetla. Že aj z toho vznikne fotka sme nevedeli ani ja a ani Martin. Krásne, čo všetko svetlo a farby (resp. nefarby) dokážu. Fotku milujem len z jediného dôvodu - som v tričku Frida Kahlo. 


A tu ich máme. Večne zaneprázdnení páni. O tom, kto pracuje pilnejšie a poriadnejšie sa môže len a len polemizovať a môžete typovať. 


To by naozaj nebolo ono keby som sa pri dvoch fotografoch neodfotila o skvelé "make-up" zrkadielko Paťky Španikovej, ktorá na tomto fotení kvôli pracovnej nasadenosti chýbala. Sama som ju musela "nahradiť" a dopackala som si make-up ako prišlo. Jednoducho táto backstage paradox photo je najlepšia.




10 coments:

  1. Odpovede
    1. To asi každá baba. Ja mám pocit šťastia keď som pri ňom :D

      Odstrániť
  2. Krásny článok.:)Ak sa môžem spýtať,odkiaľ máš tričko s Fridou?:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tričko mám zo Zary.
      Mám ešte jedno tričko z kolekcie Frida Kahlo a tiež je zo Zary. :)

      Odstrániť
  3. úžasné fotky, jsi prostě nádherná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, zveme tě k nám na naši giveaway! :-) Pojď se taky zapojit! :))

    http://cerisefees.blogspot.cz/search/label/Giveaway

    btw: nadherne fotky, procítěné.. :-)!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. zůčastni se u mě giveaway o termohrnek podle vlastního výběru!:)

    OdpovedaťOdstrániť

 

ARCHIVE

Používa službu Blogger.

TRANSLATE

FOLLOW BY EMAIL

KONTAKT

fkovalcikova@gmail.com