Pour féliciter 2015

Nový rok. Čistý list. Nevedomosť, otázniky, plány, túžby a predsavzatia. Pre mňa bol väčšinou Silvester deň, ktorý som trávila so svojimi priateľmi a o polnoci za veľkého hluku som, či už v dobrom alebo zlom, privítala nasledujúci rok. Nikdy to nemalo pre mňa priveľkú vnútornú hodnotu, nakoľko som si nikdy nedávala ani spomínané predsavzatia, ani som to nebrala ako nejaký nový štart do života. Koniec koncov, je to na niečo vôbec dobré? 

Ohňostroj skončí, celá paráda sa roznesie vzduchom, obloha ostane sivá po škaredom špinavom obláčiku a je to. Sme znova o niečo starší, znova nás čakajú nové daňové priznania, nové problémy, nové starosti ale i radosti. Prakticky sa nič nemení len nám rednú kosti a my len dúfame, že nasledujúci rok bude lepší ako to fiasko, ktoré práve skončilo v kalendári. Schudnem, priberiem, začnem cvičiť, šup zdravá strava, lepšie sa učiť, nájsť lepšiu prácu, byť lepším človekom. Všetko chceme povýšiť na úroveň "o niečo lepšie". Realita nastane hneď prvý deň v novom roku, keď sa prichytíme s miskou koláčov v jednej ruke a s pivom v druhej ruke (vraj, aby dobre pretrávilo). Už je nám viac-menej jasné, že priania, ktoré sme si dali so zatajeným dychom počas onej magickej noci sa nevyplnia. Nevadí, počkáme si na ďalší Nový rok. Áno, pesimizmus ma neopúšťa a ja večne vidím negatíva. Možno je to len tvrdá realita (určite áno), možno je to len mojou vlastnou frustráciou z nasledujúceho roka. Poďme teda bilancovať. 

  • Achbožedobrýnanebesiach, tak nerada to robím. Avšak tentokrát si chcem i ja sľúbiť isté veci, zaprisahať samú seba a mať nasledujúci rok ešte o čosi lepší ako tento. Vďaka prvému roku na vysokej škole a vďaka svojmu prvému skúškovému som minulý rok prežívala začiatok jemne vystresovane, ale tešila som sa zo všetkého nového. Darilo sa mi, mala som šťastie? Sama neviem. Všetko jednoducho išlo tak ako ísť malo. 
  • Moji blízky priniesli na tento svet krásne detičky, ktoré vo mne prebudili všetko nádherné a ja som videla v ich očiach nevinnosť a v očiach ich matiek čistú a bezhraničnú lásku. Vidieť niekoho ako rastie, ako sa učí, ako spoznáva nové veci, ako vníma, ako ľúbi, ako sa formuje je tou najkrajšou vecou, ktorú som v roku 2014 zažila. 
  • Oslavovala som 20 rokov. Okrúhlina vďaka ktorej som vystúpila z tieňa "tínedžerov" a už som sa aj ja začala brať tak trošku vážne a dospelo. Narodeniny som oslavovala vo Frankfurte s cudzími ľuďmi. Zažili sme hraničné situácie a posledné vypätie síl (pamätní sú štyria ľudia, ktorí mi prirástli k srdcu). Chýbala mi rodina. Chýbali mi priatelia, chýbalo mi objatie a úprimné slová, oni to však napravili a tak mi pripravili prekrásne narodeniny stovky kilometrov od všetkého čo mi bolo blízke. Zažila som nádherný pocit vďaka ktorému chápem silu priateľstva, obety a súdržnosti. 
  • Tak, ako som zažila silu nového života tak som spoznala aj silu smrti. Ako si len neuvedomujeme, čo pre nás znamenajú bytosti v našom živote kým o nich neprídeme. Bolesť, smútok, prázdno. Prázdnota, ktorá sa nedá len tak prekryť, smútok v duši, ktorý sa nedá len tak prežiť. Videla som strach. Strach z toho, že stratím tých, ktorých najviac milujem. Že už tu viac so mnou nebudú a ja ich nebudem môcť objať ani pohladiť. Vďaka strate, ktorú sme utrpeli som si začala viacej vážiť svoju rodinu. Rodinu, ktorú by som nevymenila nikdy za nič. Celú tak ako je so svojimi chybami a prednosťami. Nikdy o vás nechcem prísť. 
  • Po niekoľkých krásnych momentoch i hektických chvíľach som sa prehupla do druhej polovici roka s neusporiadanými myšlienkami a vnútornou otázkou "Čo vlastne chceš?". Celý život sa len hľadám. Objavujem kúsok po kúsku, nikdy si nie som istá ktorým smerom sa rozbehnúť a často ma zastaví strach pred veľkými zmenami v živote. Ovplyvnená všetkým čo som zažila som si sadla pod ihly. Moje prvé tetovanie. Hĺbka významu ostáva aj tak vedomá iba mne, verejnosť pozná skrátenú verziu. Geometrické vyznanie môjho života, dôležitosti členov mojej rodiny i samotná cesta mojej duše zobrazená v niekoľkých bodkách a čiarach. Pripomína mi kto som a komu za to vďačím. 
  • Krásne chvíle, osobný rozvoj, práca, rodina, priatelia, zážitky, objavy, city. Všetko počas voľných mesiacov v tomto roku. Zmenila som blog, svoje priority, postoje i správanie. Všetko prináša pomaly ale isto svoje plody a ja sa z toho nesmierne teším. Za to vďačím aj vám, každému jednému zvedavému očku, ktoré číta tieto riadky a prezerá tieto fotky. Ďakujem, že aj takej nepotrebnej osobe na tejto scéne, ako som ja, dávate pocit zadosťučinenia a že vďaka vám zažívam ten pekný hrejivý pocit pri srdiečku. 
  • Znovuobjavenie druhého domova, konečne vytúžený harmonogram, niekoľko málo povinností, samostatnosť a riadna dávka zodpovednosti. Tento akademický rok to hrám na zlú súdružku, ktorá sa snaží a maká nie len na sebe ale aj na ľuďoch okolo. Nádhera vymyslieť alebo vytvoriť niečo. Objavila som ďalší skrytý kúsok seba. Áno viem tvoriť, viem byť kreatívna, nemusím sa všetkého vzdať a môžem dosiahnuť to po čom tak túžim. Vďaka malým úspechom a veľkým priateľom stúpali ambície i radosť zo života. 
  • Vraví sa, že keď to človek najmenej čaká, vletí mu do života niekto ohromný. Tak sa aj stalo. Prišla k nám nádherná malá radosť, nový prírastok do rodiny. Nádhera tohto malého piškótika sa nedá vyčísliť, opísať a ani po derivácii by ste nedokázali pochopiť koľko toho naša malá kráska doniesla. Pred niekoľkými mesiacmi sme si nevedeli predstaviť rozdávať lásku ďalej niekomu/niečomu inému a zrazu láska prišla k nám. Radosť a život, ktorý doniesla do nášho príbytku je naozaj neopísateľný. 
  • Ku koncu roka prichádzam na to, že život nie je tvorený z veľkých udalostí, ktoré nás menia. Život sú posplietané malinké zážitky, udalosti, stretnutia, ktoré spolu vytvárajú to čím sme. Nádhera koľko ľudí dokázala otvoriť svoju dušu, vpustiť ma k sebe bližšie a dovoliť mi, aby som ich viac chápala. Ste neskutoční. Všetky individuality sú nenahraditeľné a vážim si všetkých dobrých i zlých, ktorých som tento rok stretla. 


Tento rok. Tento rok som prežila nádherné chvíle, chvíle plné radosti i smútku a taktiež nezabudnuteľné momenty. Som šťastná za každú slzu, ktorú som vyronila i za každý úsmev na mojej tvári. Som vďačná za každú pomocnú ruku i za každú prosbu o pomoc. Vďaka všetkým okolo žijem. Vďaka všetkým okolo som taká, aká som. 

A tak tu stojím, sama, odhalená, s ďalším rokom na chrbte. Čo ma tento rok čaká? Bude ku mne milostivý alebo nemilosrdný a krutý? Neviem. Viem však, že som odhodlaná dosiahnuť všetko čo chcem, že do nového roka vstupujem ako silná osoba a že sa v roku 2015 chcem rozvinúť čo najviac ako to len pôjde. Predsavzatia uchovávam vo svojej dušičke a sľubujem si, že od prvého momentu sa budem snažiť splniť ich. 

Majte nádherný rok plný šťastia, lásky, radostných prekvapení, ľudí ktorým na vás záleží a kopu krásneho oblečenia. Šťastný nový rok. 

S láskou 

Frederika 



3 coments:

  1. Toto bol najúžasnejší článok, aký som kedy čítala! úplne ma to vtiahlo, veľmi šikovne pracuješ s voľbou slov, miestami som dokonca mala zimomriavky. ;) Všetko dobré do nového roka :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je tak krásně a pravdivě napsáno. Až mi naskočila husina.
    Ať se ti pomalu plní sny, které máš, ať jistým krokem jdeš vstříc svým cílům a ať je rok 2015 každý den důvod na úsměv..
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovedaťOdstrániť

 

ARCHIVE

Používa službu Blogger.

TRANSLATE

FOLLOW BY EMAIL

KONTAKT

fkovalcikova@gmail.com