Tattoo

Dnes to nebude o žiadnom čiernom oblečení (aj keď na ilustračných fotkách sa vyskytne), nebude to ani o žiadnych bckstage fotografiách zo záhrobia. Vďaka môjmu momentálnemu full programu, počas ktorého sa venujem štúdiu, občasnému nadávaniu a sebaľútosti som nedokázala nafotiť niečo vašim očiam viditeľné. Príspevok venujem opäť odkrytiu svojej dušičky a vyrozprávam príbeh môjho tetovania. 

Niekto ich podceňuje, niekto preceňuje a niekomu sú úplne ľahostajné. Tetovania (a teraz polovica obyvateľstva v mysli rozmýšľa nad tým svojím). Už niekoľko rokov som chcela vždy tetovanie. Kreslenie na telo linkou, farbami, perami ma utvrdzovalo v tom, že to naozaj raz urobím a pôjdem pod (takéto) ihly. Čo sa však dá urobiť s nakresleným obrázkom a nie tetovaním? Len tak zmazať. Umyť, vysušiť a ošetriť pokožku a mať ju znova čistú. Nepoškvrnenú, bez jedinej stopy. Doma mi bola vštepovaná myšlienka, že som ešte primladá a nikdy neviem čo budem robiť. Mamina sa naozaj snažila. Tí, ktorí moju rodičku nepoznáte vedzte, že má potetované rameno. A práve ona bola tá, ktorá sa s mojim tetovaním nedokázala zmieriť. Ale odbehla som. Naspäť...

Kde bolo tam bolo, sedela som pri písacom stole a rozmýšľala, že už je čas. Ten správny čas. Bez kúska odvahy a poriadnej guráže. Len s pocitom, že je to správne. Frederika, nebuď labuť, daj si tetovanie. "Tetovačku", ktorá ťa bude sprevádzať životom a pripomínať nerozvážnosť z mladosti. Ale čo? Nerozmýšľaj. Nechaj sa viesť srdcom, vezmi fixu a papier skús to. Niečo, čo nebudeš ľutovať. (Ach, prehnaná mäkkosť týchto slov je otrasná, čuduj sa svete, naozaj to bolo tak.) Po niekoľkých pomalých piesňach a nevydarených papierikoch som našla to pravé orechové a stačilo už len počkať na "zajtrajší" termín. 

Dobrá rada číslo jedna: Ak si chcete dať tetovanie, ktorému nikto nebude rozumieť poriadne si to premyslite! Večné otázky nie sú až také príjemne vo všetkých situáciách. 
Dobrá rada číslo dva: Ak už sa tak rozhodnete, pripravte si veľmi rýchle vysvetlenie, ktoré uspokojí hladný pištek zvedavcov a taktiež vám nespôsobí chuť na samovraždu. Nie vždy sa to však dá, a teda ak je vysvetlenie dlhšie ako by sa patrilo, napíšte si ho do telefónu a neľudsky vždy vytiahnite telefón a nechajte si to ľudí prečítať. Niekedy to niekoho odradí, niekedy sa niekto len tvári, že si to prečíta, v každom prípade to eliminuje značné množstvo otázok, ktoré by po vysvetľovaní nasledovali. 

A čo to moje vysvetlenie? Tak tenké, tak presné, tak čisté. Jedna línia sem, druhá zasa tam. Bodka jedna, dve, sedem. Koncept jednoduchý, vysvetlenie náročnejšie. Jednoduché geometrické tvary bez komplikácií. Komplikácií a náročností je dosť v živote, nebudem si ich pridávať. Dlhá čiara znázorňuje môj život. Nie je presne určená a nedozviete sa vďaka nej, že v 80tke umriem počas písania blogu. Je to jednoducho len čiara na ktorej je 5 bodiek. 5 duší, 5 bytostí, ktoré zobrazujú môj život. Rodina. Otec, mama, bratia a ja. Samostatná bodka naľavo od čiary je náš pes. Je, bol mi rodinou (neočakávam, že to pochopíte). O tom, ako pocit vo mne zanechal, keď odišiel som písala v minulom článku. Trojuholník znamená rázcestie na ceste života, kedy si musím vybrať niektorú z ciest. Tri cesty znázorňujú, že človek má vždy na výber a je len na ňom ktorou cestou sa poberie. Človek má vždy na výber a či už si zvolí jednu, druhú alebo tretiu cestu, dovedie ho stále tam kde má byť a životom pôjde znova iba po jednej čiare/ceste. A čo tá menšia čiara? To je môj "budúci život". To, čo ma čaká ďalej, miesto kde bude mať bodky moja vlastná rodina.

Neviem, čo budem robiť o 10 rokov, ale tetovanie mi nebude brániť. Nie je to žiaden nelegálny kus mojej kože, dokonca už nežijeme ani v tak veľmi puritánskej spoločnosti, aby z toho mohol niekto vyvodiť postih. Ak tetovania z basy znamenajú, že si ten trestanecký človek niečim prešiel, niečo zažil, tak to znamená aj to moje a nemusela som si nič odsedieť v lochu. Takže to zhrniem. Neviem či tie vaše kérky majú príbehy a pointy, no to moje má. Som mladé žieňa, ktoré má, dúfam, pestrý život pred sebou. Som ženský dospelák, ktorý je zatiaľ akceptovaný spoločnosťou. Som Frederika, žena, ktorá ma na spondej (hrane) strane predlaktia ľavej ruky tetovanie a vďaka nemu som viac sama sebou. 





8 coments:

  1. wau tak toto sa mi fakt páči, veľmi originálne (žiadne hviezdičky, srdiečka motýliky ) :D mňa by niečo také fakt nikdy nenapadlo, oceňujem kreativitu :) nebojíš sa trochu že ti to niekto okopíruje ?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja nad tým mojím premýšľam už nejaký piatok (rozumej od doby, kedy som býval na intráku a to už si pomaly ani nepamätám) a stále som nejaký nerozhodný, mením názor, premýšľam, dávam tomu čas... Možno mi len chýba malá dávka inšpirácie a nakopnutie. Ale raz to príde...

    To tvoje, s celým jeho príbehom a zahrnutím vlastného "ja" je bezdvadné!

    Patrik
    http://www.madebyboy.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Páči sa mi ako si tetovaniu dala zmysel. Ja zvažujem tetovanie už nejaký ten rok ale stále nemám niečo čo by mu dávalo presne taký zmysel. A za tým zakonponovaním vášho psa do tetovania nevidím nič zvláštne. Sama by som urobila to isté. Znamená pre mňa moc.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vyrazila jsi mi dech! :) Ne tetováním, to má skoro každý druhý, ale tím, že to tvé má skutečně nějaký význam, příběh, něco znázorňuje a hlavně něco tak důležitého v životě každého z nás. Tleskám, je skvělé :)

    Spotřebováno - Prosinec 2014

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Či už by som tu tento príspevok napísala alebo nie, mohol by ma hocikto vďaka fotografiám okopírovať. Nie je to vrcholné umelecké dielo a ak by si to niekto len tak dal neverím, že by malo pre neho nejakú výpovednú hodnotu ako má pre mňa lebo je to kúsok mňa. Samozrejme, že by ma to nenadchlo, ale nič by som s tým už nespravila. Ďakujem za pochvalu anonym i vám všetkým. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. je to krásne a pritom tak hlboké, že ma to donútilo zatratiť všetky tetovania, čo som kedy videla a páčili sa mi. toto všetko predčilo. skvelééé :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. U koho si si to dala kerovat?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Miluju, jak dokážeš takové věci vždycky opsat, vysvělit, podat..stylem, který ti je vlastní a mě tak blízký. Já nad tetováním uvažuju už velmi dlouho, mám v hlavě několik nápadů a nemohu stále vyfavorizovat ten jeden, ten správný..věřím, že jeho čas nadejde, no asi ještě nepřišla ta správná chvíle. Věci se stanou v dobu, kdy se stát mají..

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovedaťOdstrániť

 

ARCHIVE

Používa službu Blogger.

TRANSLATE

FOLLOW BY EMAIL

KONTAKT

fkovalcikova@gmail.com